28/05/2013

Η μεγάλη κλοπή των κόπων μας ….Μαθητών και Δασκάλων. 28/05/2013

Η μεγάλη κλοπή των κόπων μας ….Μαθητών και Δασκάλων.

 

Επιχειρούμε να γράψουμε ένα σχόλιο για τα χθεσινά θέματα στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, σχετικά σύντομα και πριν κατασταλάξει ο κουρνιαχτός που αυτό το διαγώνισμα προκάλεσε.

Πρώτα όμως θέλουμε να συγχαρούμε όλους τους μαθητές για την προσπάθεια που έκαναν και τους  προτρέπουμε  να μείνουν ψύχραιμοι και να έχουν υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί και το τελευταίο μάθημα. Ο λογαριασμός θα γίνει μόνον τότε.

Πάμε λοιπόν στο χθεσινό διαγώνισμα

Πολλές φορές εμείς οι δάσκαλοι αναρωτιόμαστε για τον τρόπο επιλογής των θεμάτων από τις επιτροπές.

Άλλη μια φορά φάνηκε ότι τα θέματα δεν φαίνεται να λύθηκαν από τους λύτες.

Το ερώτημα Β3 είναι λαμπρή απόδειξη για τα λεγόμενα μας.

Το δυσκολότερο ερώτημα όλων των ετών από το 1988 και μετά  χωρίς αμφιβολία.

 Καμιά σχέση με το πνεύμα του σχολικού βιβλίου ενώ ταυτόχρονα  δεν αξιολογούσε  τι έκανε  ο μαθητής όλο τον χρόνο. Μια προετοιμασία δεν μπορεί να στηρίζεται σε τέτοια θέματα. 

Λοιπόν

Ζήτημα Α

Εύκολη απόδειξη με τα σωστό λάθος χωρίς κάτι ιδιαίτερο,

Θα χαθούν μονάδες  όμως στον ορισμό της παραγωγίσιμης συνάρτησης στο [α ,β]

ΕΔΩ σχεδόν τελειώνει το διαγώνισμα για τους αδύνατους μαθητές

 

Ζήτημα Β

Τρικλοποδιά λοιπόν από νωρίς για τους αδύνατους ακόμη από το Β1 με  το

Β2 να χρειάζεται κριτική σκέψη και να δυσκολεύει…

Άλυτο Β3 και γκρέμισμα της ψυχολογίας από νωρίς.

Ζήτημα Γ

τα πράγματα ήταν πιο ομαλά ,για καλά διαβασμένους μαθητές με εμπειρία και μπόλικη αιτιολόγηση. οι καλοί το διαχειρίστηκαν οι άλλοι όμως…

Γ1 εύρεση συνάρτησης χωρίς εκπλήξεις

Γ2 έπρεπε να βλέπεις τα δεδομένα και μετά γίνεται εύκολο αλλά με  αρκετό γράψιμο

Γ3 εύκολο Bolzano με αιτιολόγηση όμως ,η Θ.Rolle με λιγότερη αιτιολόγηση αλλά για έμπειρα μάτια.

Πάμε και στο Δ ζήτημα

Αν και αναμενόμενο σαν κατηγορία  αιφνιδίασε και πάλι μετά το 2008 και χάθηκε από αρκετούς το Δ1  ,ωστόσο  λύθηκε το Δ1β

Το Δ2 απλό για τους γνωρίζοντες (το Δ2α)

Δύσκολο  αποδείχθηκε το Δ2β( η επίλυση της ανίσωσης) αν και είχαν διαχειριστεί οι μαθητές παρόμοιες ασκήσεις, απαιτούσε αυξημένη εμπειρία

Δ3α δύσκολη κυρτότητα που περιείχε βοήθεια από Μέσης τιμής. Έξυπνο αλλά απαιτητικό

Δ3β  δύσκολο θέμα και αυτό για έμπειρους λύτες και πάλι

Συνοψίζοντας

Μιλάμε για ένα ιδιαίτερα  δύσκολο διαγώνισμα που το άριστα μετακινείται λογω Β3 αυτόματα στο 92 αρχικά  και στη συνέχεια μετατοπίζεται ακόμη παρακάτω  ,γύρω από το 80, όπου θα κινηθεί η πλειοψηφία αυτών που στόχευαν το 100.

Λίγες επιδόσεις από 60-75

Επόμενο σκαλοπάτι που θα μαζευτούν οι βαθμολογίες θα είναι η περιοχή του 40-60

Καταστροφικό διαγώνισμα για τον αδύνατο μαθητή που δεν του έδινε αέρα για να προχωρήσει ούτε καν προς τη βάση.

Αθανασιάδης Κώστας –Μιχάλης  Γράβας

 

Υστερόγραφο 1: Απορία για την επιτροπή!!!

Πως μπορεί ένας μαθητής να λύσει ένα θέμα που δεν μπορούν να λύσουν οι δάσκαλοι του; (πόσοι άραγε μπόρεσαν;)

Βέβαια να είστε σίγουροι ,μπορούν αυτοί που ξέρουν τη λύση του γιατί έτσι αποδεικνύονται οι σοφότεροι. Και τα παιδιά τι φταίνε;

 

Υστερόγραφο 2: Γιατί τόσα ζητήματα με 9 και 10 μονάδες το καθένα;

 

Καλή συνέχεια παίδες  και μια συμβουλή

μην απογοητεύεστε από τις δυσκολίες που συναντάτε. Σας εξελίσσουν…

 




 




            
Χρήσιμα
Καιρός στα Γιαννιτσά
Εκπαιδευτικές σελίδες
Mathematica
Εις άτοπον
Θέματα Ο.Ε.Φ.Ε. 2003-17
Θέματα Ο.Ε.Φ.Ε. 2018 και μετά
Θέματα Πανελλαδικών ανά Μάθημα
Θέματα Πανελλαδικών Όλα (Κελάφας)
Θέματα Τ.Ε.Ε.-Ε.ΠΑ.Λ.
Διάφορα
Άριστον Τεστ
Ο.Ε.Φ.Ε.
Υπουργείο Παιδείας






Από το 1993...

Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Newsletter

Ονοματεπώνυμο:
Τηλέφωνο:
Email:
Πόλη: